پزشکیان: ایران علاقمند به همکاری با چین در زمینه ابتکار استراتژیک «کمربند و راه» است سردار نائینی: بانک اطلاعاتی سپاه از رژیم صهیونیستی کامل است مهاجرانی: ناترازی برق به‌طور کامل جبران نشده است عارف: بازسازی منازل آسیب‌دیده در جنگ باید سرعت بیشتری بگیرد سردار شکارچی: ما شکست را بر دشمن تحمیل کردیم لاریجانی: برخی فکر می‌کنند جنگ خاتمه یافته و اقداماتی برای به هم زدن یکدستگی میان مردم انجام می‌دهند/ مسئله هم‌بستگی ملی به هیچ عنوان حاشیه‌ای نیست برنامه ویژه فراجا برای مقابله با تروریست‌ها شهادت یک حافظ امنیت در عملیات مقابله با تروریست‌ها/ هشدار فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه به تروریست‌ها وزیر دفاع: جنگ ۱۲ روزه شکست‌پذیری رژیم پلید اسرائیل را اثبات کرد پزشکیان: نمی‌توانیم تصمیمی بگیریم که بعداً اگر مشکلی پیش آمد بگوییم چاره‌ای نداشتیم؛ باید به فکر عوارض هرتصمیمی باشیم دیدار لاریجانی با خانواده شهید سردار مهدی ربانی واکنش علی مطهری به انتشار مصاحبه اش درباره ساخت بمب اتم توسط ترامپ وزیر کشور: نزدیک به ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از اتباع غیر مجاز به کشور خود بازگشته‌اند/ برنامه‌ها برای بازگرداندن ۲ میلیون نفر باقی‌مانده هم ادامه خواهد یافت سرلشکر حاتمی: نیروهای مسلح با آمادگی کامل در برابر تهدیدات دشمن ایستاده‌اند پزشکیان: از پشتیبانی و حسن‌نظر مقام معظم رهبری تشکر می‌کنم

شتاب مجلس در رسیدگی به پرونده تایید صلاحیت داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی از بررسی تقاضای جمعی از نمایندگان در خصوص اعمال تبصره (۱) ماده (۴۵) قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی برای ورود به نحوه ارزیابی، مصاحبه تخصصی، عمومی و گزینش پذیرفته شدگان چند برابر ظرفیت در آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۴۰۳ در این کمیسیون خبر داد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۷ - ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 29
کد خبر: ۲۵۸۷۴۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ احسان عظیمی راد در تشریح دستور کار روز یکشنبه ۹ مهر ماه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: در نشست امروز تقاضای جمعی از نمایندگان در خصوص اعمال تبصره (۱) ماده (۴۵) قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی برای ورود به نحوه ارزیابی، مصاحبه تخصصی و عمومی و گزینش پذیرفته شدگان در چند برابر ظرفیت در آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۴۰۳ با حضور مسئولان آموزش و پرورش و هیات عالی گزینش و مرکز پژوهش‌های مجلس بررسی شد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از اعتراضات رد صلاحیت‌های آزمون آموزش و پرورش با دلایل مختلف صورت پذیرفته است، افزود: دلایلی همچون مشکلات گزینشی بعد از فارغ التحصیلی، رد صلاحیت به واسطه مصاحبه صورت گرفته در قالب کد ۱۹، کد ۵ برای دانشجو معلمان، کد ۶ در قالب عدم صلاحیت علمی و نداشتن حد نصاب نمره قبولی و بند ۲، در نشست امروز به صورت ویژه مطرح شد، در این جلسه حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر اصفهان درخواست اعمال تبصره (۱) ماده (۴۵) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در خصوص نحوه ارزیابی و مصاحبه تخصصی گزینش داوطلبان را داشتند.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این نشست مسئولان مربوطه پاسخگوی نمایندگان در خصوص رد صلاحیت شده‌های گزینش آموزش و پرورش بودند، اظهار داشت: مسئولان حاضر در جلسه اعتقاد داشتند مشکل اصلی رد صلاحیت‌ها به واسطه کد‌های (۱۹)، (۵)، (۶) و (۲) گزینش نبوده است، بلکه مسئله اصلی در فرآیند دعوت داوطلبان در آزمون استخدامی است، افزود: دو مسئله اساسی در این نشست به صورت جزئی مطرح شد، نخست سازمان اموراستخدامی ظرف یک الی دو سال گذشته بخشنامه‌ای مبنی بر ماده ۱۳ و ۱۴ دستورالعمل جذب امور استخدامی صادره کرده است که براساس آن ۳ برابر ظرفیت استخدامی پذیرش صورت گرفته است، همین مسئله منجر شده حجم کاری اداره گزینش افزایش یابد و همچنین یک نفر از سه نفر باید در صلاحیت‌ها مورد پذیرش قرار بگیرند در چنین شرایطی عنوان می‌شود که داوطلب با چه دلیلی در گزینش رد صلاحیت شده است. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر